بیوگرافی نیمار – Neymar

بیوگرافی نیمار - Neymar

نیمار با نام کامل نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به اسپانیایی: Neymar) (زاده ۵ فوریه ۱۹۹۲ در ایالت سائوپائولو) فوتبالیست اهل برزیل و عضو باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا است. به گفتهٔ پله نیمار از مسی برتر است.

نام کامل :  نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور

زادروز : ۵ فوریهٔ ۱۹۹۲

زادگاه : موگی داس کروزس, برزیل

قد : ۱٫۷۵ متر (۵ فوت ۹ اینچ)

پست : مهاجم

باشگاه کنونی : بارسلونا

شمارهٔ پیراهن : ۱۱

زندگی حرفه ای

آغاز

نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سائو ویسنته، جایی که او شروع از بازی برای جوانان سمت سانستوس پرتغالی نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳، آنها به سانتوس نقل مکان کردند جایی که نیمار به تیم سانتوس پیوست. او در سطح جوانان به موفقیت رسید تا در سن ۱۵ سالگی، نیمار درآمد ۱۰،۰۰۰ رئال(واحد پول برزیل) در هر ماه و در ۱۶ سالگی، ۲۵،۰۰۰ رئال در ماه. در ۱۷سالگی، او یک قرارداد با تیم اول سانتوس امضا کرد.

فصل ۲۰۰۹

نیمار اولین بازی حرفه‌ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹، با وجود اینکه تنها ۱۷ سال داشت برای سی دقیقه آخر بازی آورده بود، سانتوس در این بازی برابر اُسته به پیروزی ۲-۱ رسید. در هفته بعد اولین گل خود را برای سانتوس علیه موگی میرین به ثمر رساند. یک ماه بعد، در ۱۱ آوریل، نیمار گل تعیین کننده‌ای در پیروزی ۲-۱ در برابر پالمیراس در در سال ۲۰۰۹ در مرحله نیمه نهایی به ثمر رساند.اما در فینال، با این حال، سانتوس دچار یک شکست (مجموع ۴-۲) برابر کورینتیانس شد. در فصل اول خود، نیمار ۱۴ گل در ۴۸ بازی زد.

بارسلونا

نیمار در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۵۷ میلیون یورو و مدت ۵ فصل رسماً به بارسلونا پیوست. رقم فسخ قرارداد او ۱۹۰ میلیون یورو اعلام شد. نیمار پس از گذراندن تست‌های پزشکی تحت عمل لوزه قرار گرفت و این در حالی بود که گفته می‌شد این بازیکن دچار ضعف جسمانی و به کم خونی و سوء تغذیه مبتلاست از این رو تمرینات ویژه علاوه بر برنامهٔ تغذیهٔ خاص برای وی در نظر گرفته شده. نیمار در مسابقات پیش-فصل در اغلب مسابقات به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد.

فصل ۲۰۱۳-۱۴

در ۳۰ ژوئیه سال ۲۰۱۳، بارسلونا در برابر لخیا گدانسک در یک بازی دوستانه پیش فصل، اولین حضور غیر رسمی نیمار در این تیم بود، و او این تاریخ به عنوان یک بازیکن تعویضی وارد میدان شد. در ۷ اوت ۲۰۱۳، نیمار اولین گل خود در پیراهن بارسلونا را در پیروزی ۷-۱ دوستانه مقابل تیم ملی تایلند در بانکوک به ثمر رساند.

نیمار اولین رقابت خود را برای بارسلونا در لالیگا در بازی افتتاحیه فصل ۲۰۱۳-۱۴ انجام داد. به عنوان یک بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۳ در پیروزی ۷-۰ در برابر لوانته به بازی امد. در ۲۱ اوت، او اولین گل خود را برای این باشگاه در بازی رفت از سوپرکاپ اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند. در ۱۸ سپتامبر، او در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا، پاس گل به جرارد پیکه داد تا بارسلونا آژاکس را با نتیجهٔ ۴-۰ در بازی افتتاحیه این تورنومنت شکست دهد.در ۲۴ سپتامبر، نیمار اولین گل خود را در لالیگا در پیروزی ۴-۱ بارسا برابر رئال سوسیه داد در ورزشگاه نیوکمپ به ثمر رساند.

در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۳، نیمار در اولین حضور در ال کلاسیکو گل اول را به ثمر رساند که بارسا رئال مادرید را ۲-۱ در ورزشگاه نیوکمپ شکست داد.در ادامه مسابقه او پاس گل دیگری را به الکسیس سانچز داد.

در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۳، نیمار سه گل در لیگ قهرمانان به ثمر رساند که برای اولین بار با لباس بارسلونا یک هت تریک انجام داد. این هت تریک در پیروزی ۶-۱ برابر سلتیک در گروه H به ثمر رسید.

تیم ملی

نیمار بازیکن بین‌المللی برزیل است، به نمایندگی از برزیل در سنین زیر ۱۷، زیر ۲۰ و بزرگسالان بازی کرده است. در ۱۰ اوت ۲۰۱۰، در سن ۱۸ سالگی، او اولین بازی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ایالات متحده انجام داد، او با یک ضربه سر در دقیقه ۲۸ یک گل به ثمر رساند، به پیروزی ۲-۰ برزیل کمک کرد. او بهترین گلزن سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی با نه گل خود، از جمله دو گل در فینال است و به برزیل کمک کرد تا یازدهمین عنوان خود را در این رقابت‌ها را کسب کند.

جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

نیمار به عنوان بخشی از تیم ملی برزیل در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ در خاک برزیل توسط لوئیز فیلیپه اسکولاری انتخاب شد. او برای این مسابقات شمارهٔ ۱۰ را اختصاص داده بود، اما در گذشته شمارهٔ ۱۱ را به تن می‌کرد.در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار اولین گل این مسابقات را در پیروزی ۳-۰ برابر ژاپن در ورزشگاه ملی مانه گارینشا به ثمر رساند.در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳، نیمار در دقیقه نودم و با یک پاس گل برای جو برزیل را ۲-۰ برنده در برابر مکزیک کرد.نیمار همچنین با یک ضربه آزاد که برزیل را به ۴-۲ برنده کرد در هر مسابقهٔ مرحلهٔ گروهی یک گل زد. در ۳۰ ژوئن، نیمار گل دوم برزیل را را در پیروزی ۳-۰ فینال برابر اسپانیا به ثمر رساند. نمایش نیمار در این مسابقات باعث کسب توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت شد.

شایعات انتقال

در روز ۲۰۱۳/۶/۲۲ شایعاتی در مورد انتقال او به رئال مادرید مطرح شد.

افتخارات

(این تعدادی از جوایز نیمار است)

باشگاهی

سانتوس

Campeonato Paulista 2010، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲

جام حذفی برزیل ۲۰۱۰

کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱

بارسلونا

سوپرکاپ اسپانیا ۲۰۱۳

ملی

مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱

مدال نقره المپیک ۲۰۱۲

قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

فردی

بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی ۲۰۱۱

بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۱

بهترین بازیکن Sudamericana Recopa 2012

بازیکن جوان سال: ۲۰۱۱

کفش طلا ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ (بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)

بهترین گلزن جام حذفی برزیل ۲۰۱۰

بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی ۲۰۱۱

بهترین گلزن مسابقات قهرمانی ۲۰۱۲

بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۲

بهترین بازیکن جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳

بیوگرافی نیمار - Neymar

بیوگرافی نیمار - Neymar

بیوگرافی نیمار - Neymar

بیوگرافی نیمار - Neymar

بیوگرافی نیمار - Neymar

بیوگرافی نیمار - Neymar

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا