بیوگرافی آرین روبن – Arjen Robben

بیوگرافی آرین روبن - Arjen Robben

آرین روبن (به هلندی: Arjen Robben)‏ (۲۳ ژانویه ۱۹۸۴) فوتبالیست هلندی باشگاه بایرن مونیخ می‌باشد. او در تورنومنت‌هایی همچون یورو ۲۰۰۴، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶، یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ حضور داشت.

نام کامل : آرین روبن

زادروز : ۲۳ ژانویهٔ ۱۹۸۴

بدوم، هلند

قد : ۱۸۳ سانتی متر

باشگاه کنونی : بایرن مونیخ

شمارهٔ پیراهن : ۱۰

پُست : مهاجم، بال راست

زندگی

آرین به عنوان بهترین بازیکن جوان هلند ، هنگامی که برای PSV بازی می کرد ،برگزیده شد و همچنین در نوامبر 2005 توانست جایزه ی بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس را تصاحب کند . توانایی او در کنترل توپ و کار با توپ او را به یک بازیکن ارزشمند تبدیل کرده است. او همراه دوستش “ماتیا کژمان” در آیندهوون جوری درخشید که هواداران آنها را “بتمن و رابین” نامیدند.(لقب کژمان بتمن بوده و تلفظ روبن هم مانند رابین می باشد)

– آرین را سلطان سمت چپ زمین می نامیدند، جایی که خط کشی سفید پایان زمین را در قسمت چپ را نشان می دهد. گروهی از کارشناسان از جمله : یوهان کرایف، مارکو ون باستن ، رانک رایکارد ، مارتین یول و گاس هیدینک او را به عنوان مستعد ترین فوتبالیست هلند وقتی فقط 17 سال داشت ، برگزیدند.

– آرین را می توان یک قهرمان شطرنج نامید که در تنیس و والیبال نیز فوق العاده بوده و کلاً مستعد در ورزش های گوناگون است. او در سنین نوجوانی از بین فوتبال و تنیس ، فوتبال را برگزید.

– آژاکس قصد امضای قرارداد با روبن را داشت، اما از آنجا که لئوبین هاکر در آن زمان برای ” هانس روبن”(پدر و مدیر برنامه های روبن) خیلی محبوب نبود و همچنین به این دلیل که بین هاکر مادر آرین را با لفظ دخترک مورد خطاب قرار داد و اسم آرین را اشتباهاً آریان نوشت، این قرارداد هیچ گاه به امضا نرسید.

– روبن درPSV درگیری هایی هم داشت . او پس از ابتلا به سرطان و پشت سر گذاشتن آن با موفقیت ، درگیری های شدیدی با گاس هیدینک داشت. هیدینک که رفتار های بچه گانه ی او در هنگام بازی ، تمارضها و درخواست هایش از داور به ستوه آمده بود، این موضوع را با مدیران باشگاه در میان گذاشت.

ون رای (رییس باشگاه PSV) کلاً همواره از رودررویی با روبن و پدرش خودداری می کرد. در بیوگرافیش با گله از هانس آورده است:”هانس روبن حتی بعد از انتقال فرزندش به چلسی، مدام بابت پاداش های پسرش درPSV غر می زده است.”

عکس آرین روبن

بیوگرافی آرین روبن - Arjen Robben

عکسهای جدید آرین روبن

بیوگرافی آرین روبن - Arjen Robben

دانلود عکس آرین روبن

بیوگرافی آرین روبن - Arjen Robben

گالری عکس آرین روبن

بیوگرافی آرین روبن - Arjen Robben

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا