گفتگو با نرگس محمدی بازیگر مجموعه ستایش 2

گفتگو با نرگس محمدی بازیگر مجموعه ستایش 2

 ستایش تلویزیون! این شاید بهترین تعبیر برای معرفی بازیگری است که جمعه شب ها مهمان خانه های ما می شود و با بازی خوبش یک بار دیگر توانایی های خود را در عرصه بازیگری به نمایش می گذارد.

نرگس محمدی که با بازی در فصل اول سریال ستایش به شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد و بعد از مدت ها تلویزیون را صاحب یک ستاره زن کرد، بعد از کش و قوس های فراوان و حرف و حدیث هایی که وجود داشت برای بازی در فصل دوم این سریال تلویزیونی هم انتخاب شد تا یک بار دیگر و این بار دوران میانسالی ستایش را به تصویر بکشد.

نرگس که تا امروز در مورد «ستایش ۲» مصاحبه مطبوعانی نداشته، در گفت‌وگویی که هم‌اکنون پیش روی شماست، برای اولین بار همراه با خواهر و برادرش جلوی دوربین قرار گرفته و از فراز و نشیب های بازی در فصل دوم سریال محبوب «ستایش» و همچنین زندگی خصوصی اش گفته است.

در مورد «ستایش ۲» نام بازیگران مختلفی برای بازی در نقش ستایش مطرح بود. چی شد که این نقش یک بار دیگر به تو سپرده شد؟

– راستش از ابتدا هم بنا بر این بود که اگر تست گریم جواب داد خودم این نقش را بازی کنم. تست گریم انجام شد و اتفاقا نتیجه قابل قبولی هم در پی داشت اما به دلیل برخی از مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت با هم به توافق نرسیدییم وقرار شد بازیگری دیگری برای این نقش انتخاب شود. در نهایت خانم لعیا زنگنه برای بازی در نقش «ستایش» انتخاب شدند و حتی جلوی دوربین هم رفتند اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد طرفین تصمیم گرفتند به همکاری با هم ادامه ندهند و این شد که دوستان یک بار دیگر این نقش را به من پیشنهاد دادند و در نهایت قسمت این بود که خودم این نقش را بازی کنم.

ظاهرا به جز لعیا زنگنه نامه های دیگری مثل مریلا زارعی و ماه چهره خلیلی هم برای بازی در نقش ستایش مطرح بود، درسته؟

– گزینه های مختلفی در رسانه ها مطرح شد اما واقعیتش این است که هیچ کدام یک از این گزینه ها به صورت جدی مطرح نبودند و بیشتر در حد حرف بود.

کامبیز دیرباز بعد از درخشش در اخراجی ها وقتی برای بازی در «اخراجی ها ۲» دعوت شد، این پیشنهاد را رد کرد و گفت نمی خواهم خاطره خوبی که مردم از نقشم در قسمت اول دارند را خراب کنم. با توجه به اینکه معمولا سری دوم مجموعه های تلویزیونی در ایران موفقیت سری اول را به دست نمی آورند، بازی در سری دوم «ستایش» ریسک نبود؟

– متاسفانه مردم ما به سریال های ۴۰-۳۰ قسمتی عادت کرده اند و دوست دارند زودتر انتهای داستان را ببینند. این در حالی است که در همه جای دنیا اکثر سریال ها، بالای ۱۰۰ قسمت است و مردم با اشتیاق آن را دنبال می کنند. با توجه به اینکه قرار بود سن میانسالی ستایش را بازی کنم یک مقدار نگران بودم اما از متن، قصه و کارگردانی کاملا مطمئن بودم و می دانستم آقای مطلبی (نویسنده) و آقای سلطانی (کارگردان) به خوبی کارشان را بلد هستند. نگرانی دیگری که داشتم این بود که شاید مردم دوست نداشته باشند من را در این سن و سال ببینند که فکر می کنم این نگرانی تا حدی درست بود چون حس می کنم دوست دارند من را در قالب همان ستایش جوان ببینند.

یکی از انتقاداتی که در مورد «ستایش ۲» وجود دارد گریمی است که برای تو طراحی شده. به نظر می رسد می شد سن و سال بالای ستایش را کمی عمیق تر از یک عینک نشان داد…

– شاید کسانی که این انتقادات را مطرح می کنند فصل اول ستایش را به خوبی ندیده اند. ما در فصل اول سریال از دوران دبیرستانی بودن ستایش با او همراه شدیم و قصه ۵-۴ سال بعد به پایان رسید. در واقع قصه ستایش در فصل اول در سن ۲۴-۲۳ سالگی به پایان رسید. فصل دوم سریال هم ۲۰ سال بعد را به تصویر می کشد که در این صورت ستایش حدود ۴۰ سال سن دارد. با این تفاسیر نمی دانم چرا برخی دنبال گریم عجیب و غریبی هستند که ستایش را زنی چروکیده نشان دهد.

خودت از گریم رضایت داشتی؟

– هر بازیگری دوست دارد به زیباترین نحو ممکن جلو یدوربین دیده شود اما یک بازیگر باید بتواند هر نقشی را بازی کند و این گریم هم جزو اقتضائات نقش بود. باید از این طریق از محسن بابایی (طراح گریم) تشکر کنم که با توجه به تایم بلند تصویربرداری «ستایش ۲» با تدابیری که اندیشید باعث شد همه چیز خیلی خوب پیش برود. نمی دانم چرا بعضی ها به دنبال دیدن یک ستایش پیر هستند؛ فکر نمی کنم یک زن ۴۵-۴۴ ساله چین و چروک عجیب و غریبی داشته باشد. تنها ایده ای که به ذهن مان رسید این بود که در فیزیکم تغییر ایجاد کنیم که فکر می کنم بیش از هر چیزی به نقش کمک کرد.

ایجاد تغییر در فیزیک یعنی چه؟

– بله، با مشورتی که با عوامل کار داشتم تصمیم گرفتیم برای نشان دادن سن میانسالی ستایش، کمی وزنم را افزایش دهم. سن ۴۵-۴۴ سال سنی است که نه پیر است و نه جوان و به همین دلیل هم هست که نشان دادنش کار آسانی نیست. راستش خودم را جای ستایش گذاشتم و فکر کردم اگر دوتا بچه داشتم و به آن سن می رسیدم، شاید کمی دچار اضافه وزن می شدم و در نهایت هم این تصمیم را عملی کردیم و مقداری وزنم را افزایش دادم.

با توجه به اختلاف سنی کمی که با حدیث میر امینی داری، فکر می کنی رابطه مادر – دختر شما خوب از آب درآمده؟

– من فکر می کنم این اتفاق افتاده است. برای اینکه به درک درستی از هم برسیم و بتوانیم این رابطه را باورپذیر کنیم در تمام طول تصوبرداری من و حدیث در یک خانه و با هم زندگی می کردیم و در این زندگی سعی می کردم به همه چیز مادرانه نگاه کنم تا بتوانیم این رابطه مادر – دختری را به صورت باورپذیر ارائه دهیم. امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد و مردم با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

فکر می کنی «ستایش ۲» می تواند موفقیت چشمگیر «ستایش» را تکرار نماید؟

– بله. فکر می کنم این اتفاق خواهد افتاد و مردم با این سریال همراه خواهند شد. در «ستایش ۲» یک مقدار از بار درام کار کاسته شده و به بخش داستانی بیشتر توجه شده است. فکر می کنم فصل دوم این سریال از فصل اول آن چیزی کمتر ندارد.

امسال در سریال نوروزی شبکه تهران هم حضور داری، با توجه به اینکه سریال «ستایش ۲» را روی آنتن داری، چی شد که به این سریال پیوستی؟

– این سریال توسط فلورا سام که یک کارگردان خانم است ساخته و از آنجایی که تجربه نمکاری با کارگردان خانم را نداشتم دوست داشتم این فضا را تجربه کنم. از طرف دیگر این کار ۱۸-۱۷ بازیگر دارد که همه آنها جزو بازیگران خوب کشورمان هستندو برای هر بازیگری همکاری با این افراد باعث دلگرمی است. در این سریال بازیگرانی چون شهره لرستانی، فاطمه گودرزی، محمدرضا شریفی نیا و … بازی دارند که فکر می کنم برای من تجربه خوبی بود.

در این سریال هم نقش اصلی کار را برعهده داری؟

– این سریال چهار کاراکتر اصلی دارد که هر چهار نفر دزد هستند و من هم نقش همسر یکی از این دزدها را بازی می کنم که برزو ارجمند ایفاگر نقش همسرم است. من بازی در این سریال را برای این قبول کردم که در حال و هوای عید ساخته می شد و دوست داشتم در لحظات نوروزی مردم سهم کوچکی داشته باشم، ضمن اینکه حضور آقای اوجی (تهیه کننده) و خانم فلورا سام و همچنین بازیگران عزیزی که در این پروژه حضور داشتند باعث شد در انتخابم مصمم شوم.

نرگس محمدی جزو بازیگران خانواده دوست است، از خانواده ات برایمان بگو.

– فکر می کنم همه خانواده ها از با هم بودن لذت می برند و از اینکه در کنار یکدیگر هستند احساس خوشبختی می کنند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. من هم خانواده ام را دوست دارم و به هیچ عنوان حاضر نیستم بدون آنها و به صورت مستقل زندگی کنم. از خدا می خواهم روزی آنقدر پول داشته باشم که بتوانم یک خانه بسیار بزرگ بخرم تا بتوانیم همیشه در کنار هم زندگی کنیم. خانواده تنها نعمت خداوند به انسان است که تکرارپذیر نیست و باید از لحظه لحظه با خانواده بود لذت برد. محسن، سارا و مادرم را از ته قلبم دوست دارم و حاضر نیستم حتی یک روز هم از آنها جدا باشم. روزهایی که از آنها دور بوده ام هم به خاطر کار بوده و به جز الزامات کاری که گاهی پیش می آید،هیچ چیز دیگری نمی تواند ما را از هم جدا کند. ما در کنار هم خوشبختیم و آن را با چیزی عوض نمی کنیم.

سارا و محسن علاقه ای به بازیگر شدن ندارند؟

– محسن در یکی دو فیلم کوتاه بازی کرده بود اما چون درگیر کار خودش شده فرصت نمی کند زیاد به بازیگری بپردازداما سارا در کلاس های بازیگری شرکت می کندتا اگر روزی فرصتش پیش آمد با دانش و نگرش درست جلوی دوربین قرار بگیرد.

حرفی مانده که برایمان بگویی؟

– از این فرصت استفاده می کنم و سال نو را به همه مردم کشورم تبریک عرض می کنم و از صمیم قلبم آرزو می کنم همه در کنار هم شاد و موفق باشند.

خانواده سبز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا