بیوگرافی کامل مهرانه مهین ترابی + عکس

بیوگرافی کامل مهرانه مهین ترابی + عکس

 

 

مهرانه مهین ترابی متولد سال ۱۳۳۶ در کرج، بازیگر ایرانی است.

تولد : ۱۳۳۶

کرجایران

پیشه : بازیگر

سال‌های فعالیت : ۱۳۶۵ تا کنون

مدرک تحصیلی : دانش‌آموختهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

 

زندگی

او فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است و جز او کسی در خانواده فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا و در سال ۱۳۵۶ بود.

مهرانه مهین ترابی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۱ عضوی از خانواده مجموعه‌های تلویزیونی شد و با نقش آفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.

او همچنین دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد. او هنوز مجرد است و در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نکرده است جواب داد: ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.

 

سینما

۱ – پاتو زمین نذار (۱۳۸۷)

۲ – جنایت و جنحه (۱۳۸۴)

۳ – برگ برنده (۱۳۸۲)

۴ – نگین (۱۳۸۰)

۵ – شور زندگی (۱۳۷۷)

۶ – سفر پرماجرا (۱۳۷۴)

۷ – فاتح (۱۳۷۴)

۸ – دادستان (۱۳۷۰)

۹ – مسافران دره انار (۱۳۷۰)

۱۰ – ملک خاتون (۱۳۶۹)

۱۱ – راز کوکب (۱۳۶۸)

۱۲ – دوران سربی (۱۳۶۷)

۱۳ – درپایی بر شن (۱۳۶۶)

۱۴ – گلبهار (۱۳۶۵)

 

تلویزیون

۱ – خیرالله صندوقچه اسرار (۱۳۷۱)

۲ – استپان (۱۳۷۲)

۳ – بهاران در بهاران (۱۳۷۳)

۴ – همسران (۱۳۷۴)

۵ – خانه سبز (۱۳۷۵)

۶ – قطار ابدی (۱۳۷۸)

۷ – نیستان (۱۳۸۰)

۸ – یادداشتهای کودکی (۱۳۸۰)

۹ – باران عشق (۱۳۸۰)

۱۰ – صاحبدلان (۱۳۸۵)

۱۱ – نرگس (۱۳۸۵)

۱۲ – مامور بدرقه (۱۳۸۷)

۱۳ – شمس العماره (۱۳۸۸)

۱۴ – در مسیر زاینده رود (۱۳۸۸)

۱۵- زمانه (۱۳۹۱)

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

  1. سلام: من واقعا از بازی خانم مهرانه خوشم میاد مخصوصا از تن صداش که واقعا به من خیلی حال میده. خیلی تعجب کردم از اینکه هنوز ایشون ازدواج نکرده؟!!!!!!!!! از یه نظر ناراحت شدم و از یه نظر خوشحال چون به قدری دوست دارم که گاهی اوقات حس ازداوج با این خانوم یعنی مهرانه جان به من دست میده ای کاش سنش یکم پایین تر بود چون من هنوز ۲۵ سالمه و مهرانه جان ۵۸ سالشه . شاید هم یه ترنس باشه !!!!! چون فقط علاقه به بازیگری نمی تونه آدم رو از یه امر بزرگی مثل ازدواج غافل کنه!!!!

  2. باسلام .خانم مهین ترابی یکی از هنرمندانی است که درفهرست قلبم حکاکی ونقش بسته اند,ولی از اینکه هربارمیشنوم ازدواج نکردند,واقعا ازتح قلبم ناراحت میشووم.امیواررم هرچهزودتر این اتفاق بیفتد .خداحافظ جان وعزت شما.,,,

    1. ‎با سلام و خسته نباشید، خانم مهین ترابی یکی از ستاره های دنیای هنر سینمای ایران هست، بنده از خردسالی دوستدار این بانوی گرامی بودم و هستم. امیدوارم همچنان در عرصه هنر حضورشان مستدام باشد. در ضمن من ایشان را در اسفند۹۲، در یک بنیاد خیریه زیارت کردم و بسیار مسرور شدم. مهرانه مهین ترابی درود بر شما و شخصیت والا و ارزشمندتان.‎‏‎ ‎

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا